انواع حفاظ نرده فرفورژه | صنیع سازه

 

نرده راه پله آهنی فرفورژه  

 

نرده راه پله فرفورژه، عموماً با هدف ایمنی و ایجاد حس پایداری در هنگام بالا رفتن یا پایین آمدن ازپله‌ها طراحی می‌شوند و مانعی برای جلوگیری از آسیب دیدن افراد است؛ بنابراین وظیفه اصلی نرده‌ راه پله فرفورژه، حفاظت از ساکنان ساختمان به‌خصوص کودکان و سالمندان در برابر خطرات احتمالی هنگام عبور و مرور از راه پله است.اما نرده‌ها تنها یک عنصر حفاظتی نیستند؛ بلکه به‌عنوان جزئی از اجزای ساختمان در زیبایی فضا مؤثر هستند و می‌توان با خلاقیت، آن‌ها را تبدیل به اثری هنری کرد که زینت‌بخش محیط داخلی و یا فضاهای خارجی باشند.

 

نصب نرده برای کدام راه پله ها ضروری است؟

 

هر راه‌پله‌ای که بیش از چهار پله داشته باشد، حداقل نیازمند نصب نرده راه پله در یک سوی آن است؛ علاوه بر این، برخی پلکان‌ها از دو طرف به دیوار محدود نیستند و غالباً از یک سوء و در برخی موارد دو سوء آن آزاد است؛ در این موارد جهت تأمین ایمنی لازم است نرده‌ راه پله فرفورژه با ارتفاع مناسب برای راه پله نصب گردد .

 

چرا نرده راه پله فرفورژه مناسب است ؟

 

نرده راه پله فرفورژه، از نظر استحکام، مقاومت، زیبایی و عمقی که به طراحی دکوراسیون سازه شما می دهد، بهترین گزینه در انتخاب حفاظ نرده برای راه پله است. همچنین نرده راه پله فرفورژه طرح‌های مختلفی دارد که موارد انتخابی گسترده‌ای را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می‌دهند. البته نرده های برنزی نیز این تنوع را دارند، اما قیمت بالای آن‌ها، موضوع مهمی است که عموماً به عدم انتخاب آن منجر می‌شود.

علاوه بر این، با توجه به این که امکان رنگ کردن نرده راه پله فرفورژه وجود دارد، این نوع نرده راه پله فرفورژه گزینه مناسبی برای زیباسازی دکوراسیون داخلی خانه شما و هماهنگ کردن آن با فضای داخلی یا خارجی خانه شماست.

 

نرده راه پله مدرن

 

نوع دیگری از نرده راه پله فرفورژه، طرحی است که بین عامه مردم با عنوان نرده راه پله مردن شناخته می‌شود. طرح این نرده ها عموماً از اشکال هندسی تشکیل شده است و برای خانه‌هایی مناسب است که طراحی آن‌ها ساده و دکوراسیون داخلی یا طراحی فضای خارجی نیز به همین صورت مشتق از اشکال هندسی است. در ادامه نمونه‌هایی از این نوع نرده را می‌توانید ببینید.

 

نرده بالکن چیست؟

 

نرده بالکن فرفورژه برای محافظت از فضای داخلی ساختمان برای هر خانه و آشیانه ای ضروری است؛ بدون وجود نرده بالکن فرفورژه استفاده از فضا نتیجه ی چندان مطلوبی ندارد. نرده بالکن فرفورژه از اصلی ترین عنصرهای نمای ساختمان هستند. شاید بتوان گفت طرح نرده های فروفورژه و حفاظ های فرفورژه می تواند به کلی کیفیت نمای ساختمان را دگرگون نماید. اما این تاثیر همیشه مثبت نیست بلکه با انتخاب اشتباه نرده بالکن فرفورژه کیفیت نمای ساختمان به شدت کاهش پیدا می کند. در انتخاب حفاظ تراس بهتر است اولویت اول به جای قیمت نرده بالکن فرفورژه، طرح آن باشد. برای آشنایی با نرده بالکن فرفورژه و کاهش اشتباهات در هنگام انتخاب نرده بالکن فرفورژه با این مطلب همراه باشید.

 

نرده بالکن په ضرورتی دارد ؟

 

با گسترش سبک آپارتمان نشینی در شهرهای امروزی کم کم اهمیت و نقش فضای باز در ساختمان به فراموشی سپرده شد و فضاهای باز و حیاط ها تنها به محل های گذر تبدیل شده اند که حداقل استفاده از آن ها می شود. استفاده حداقلی از حیاط نقش بالکن ها را به عنوان مفصل ارتباطی با فضای بیرون و به عنوان فضای باز خصوصی پر رنگ تر کرده است. حفاظ تراس عامل بسیار مهمی در برقراری ایمنی و امنیت این فضاها می باشند. بدون استفاده از نرده بالکن فرفورژه، استفاده از این فضاها به خصوص برای کودکان چندان مطلوب و خوشایند نیست. فاکتور های دیگری نظیر قیمت نرده بالکن فرفورژه، انواع و طرح های آن و ... نیز در انتخاب شما نقش بسزایی دارد که در ادامه فاکتورهای تاثیر گذار بررسی می شود.

 

فاکتورهای تاثیر گذار بر انتخاب نرده بالکن

 

در انتخاب نرده بالکن فرفورژه باید از دو بعد به آن توجه شود. در انتخاب نرده بالکن فرفورژه درست همان اندازه ای مسائل فنی مطرح است، مسائل زیبایی شناختی نیز مطرح و پررنگ است. نمی شود تنها از یک بعد در انتخاب حفاظ دقت شود. درست همان اندازه ای که زیبایی و طرح جذاب و زیبا در نرده بالکن فرفورژه و حفاظ بالکن مطرح اند باید مسائل فنی نظیر استحکام نیز به درستی رعایت شود تا نرده بالکن کارآمدی لازم را داشته باشد. فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب نرده بالکن فرفورژه عبارت اند از :

برقراری کامل ایمنی، تامین امنیت کافی، طرح و نقش زیبا به جهت کاهش اغتشاش بصری، قیمت و....

 

استحکام و امنیت حفاظ بالکن فرفورژه

 

فاکتور بسیار مهم دیگر که در انتخاب حفاظ بالکن فرورژه باید به آن توجه شود استحکام و ثبات حفاظ بالکن فرورژه می باشد. در حفاظ بالکن فرورژه به دلیل بحث امنیت و جلوگیری از ورود افراد بیگانه به ساختمان باید از پروفیل های با کیفیت استفاده نمود که به راحتی دچار خم شدگی و شکستگی نشوند. همچنین فاصله ی تیرک ها و فضاهای خالی از یکدیگر باید به نحوی باشد که امکان عبور افراد و شکستن وجود نداشته باشد. عامل بعدی در استحکام کافی حفاظ بالکن فرورژه نوع جوش های به کار رفته در آن می باشد که در بهترین حالت باید از جوش های دوطرفه صنعتی استفاده نمود تا امنیت کافی برای محیط ساختمان تامین گردد. استفاده از پروفیل های 20*20 برای پروفیل های داخلی و پروفیل 20*40 و 40*40 برای قاب خارجی موجب برقراری امنیت و استحکام کافی می گردد.

 

حفاظ پنجره فرفورژه چه ضرورتی دارد ؟

 

حفاظ پنجره فرفورژه و یا همان حفاظ پنجره یکی از ملزومات ایمنی در ساختمان های مسکونی و اداری امروز است و استفاده از آن در هر ساختمانی کاملا ضروری می باشد. پنجره ها با توجه به در دسترس بودن برای همه از بیرون یکی از نقاط ضعف های بزرگ خانه ها از نظر امنیتی می باشند که حتما می بایست فکری به حال آنها نمایید. نبود حفاظ پنجره فرفورژه در زمانی که شما در منزل حضور نداشته باشید می تواند تبدیل به یک فاجعه بزرگ برای شما و خانه شما شود. اما جزئیات و ویژگی های یک نرده پنجره خوب و ایده آل کدام ها هستند و ما چگونه می توانیم یک حفاظ آهنی پنجره مناسب انتخاب کنیم؟ بهترین سازنده حفاظ پنجره تهران کجاست و قیمت حفاظ پنجره چقدر تمام می شود؟ پاسخ همه این سؤال ها را با صنایع فلزی فلاح فورژ تجربه خواهید کرد .

 

انواع حفاظ پنجره آهنی فرفورژه 

 

اولین ویژگی که برای انتخاب یک حفاظ پنجره فرفورژه باید بدانید و آن را سرلوحه انتخاب خود قرار دهید، موضوع انواع حفاظ پنجره فرفورژه است. با شناخت انواع حفاظ پنجره فرفورژه و مزیت های هر یک به راحتی خواهید توانست بهترین مدل آن را برای خود برگزینید. کار خیلی پیچیده ای برای این انتخاب نخواهید داشت. سلیقه، مناسب بودن برای نمای ساختمان و البته امنیت سه اصل اساسی است که شما باید آنها را برای انواع حفاظ پنجره فرفورژه در نظر گرفته و در نهایت ایده آل ترین حالت را برای خانه خود در نظر بگیرید. در این بخش با انواع حفاظ پنجره فرفورژه و مزیت های هر یک آشنا خواهید شد. در نظر داشته باشید که در برخی مواقع استفاده از برخی از انواع حفاظ پنجره فرفورژه در هر ساختمانی مجاز نبوده و شما محدود به انتخاب گزینه ای خاص خواهید بود. که در ادامه درباره این محدودیت نیز صحبت خواهیم کرد.

 

حفاظ پنجره مدرن

 

زیبایی محض و امنیت فوق العاده دو واژه ای است که حفاظ پنجره فرفورژه مردن را معرفی می نمایند. یکی از بهترین و ایده آل ترین انتخاب ها در میان انواع حفاظ پنجره فرفورژه، حفاظ پنجره مدرن است. در میان نماهای ساختمانی بسیار زیبا و مدرنی که امروزه روز شاهد آنها هستیم، استفاده از حفاظ پنجره فرفورژه معمولی که زیبایی و جذابیت خاصی نداشته باشد، یک شکست بزرگ برای ساختمان شما خواهد بود. حفاظ پنجره فرفورژه مدرن علاوه بر تامین امنیت لازم برای ساختمان و پنجره خانه شما، زیبایی منحصر به فردی نیز به آن خواهد بخشید. نکته قابل توجه در حفاظ پنجره فرفورژه مدرن، این است که شما این امکان را خواهید داشت تا نمونه و مدل منحصر به فرد خود را برای خود و پنجره خانه خود برگزینید. این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا در میان انبوهی از مدل ها و طرح های تکراری که همه جا شاهد آن هستید، دیگر شما تکرار مکررات نبوده و بهترین انتخاب را برای خانه خود داشته باشید.

 

حفاظ پنجره ثابت

 

این نوع از حفاظ پنجره فرفورژه را بارها و بارها در ساختمان های و پنجره های خانه های دور و بر خود مشاهده نموده اید. حفاظ پنجره فرفورژه ثابت به شکلی ساده و با شمایلی ثابت سال های بسیار زیادی است که نقش یک محافظ درجه یک و ایداه آل را در خانه شما ایفا می نماید. احتمالا قیمت مناسب یکی از اصلی ترین ویژگی هایی است که بسیاری از افراد سراغ این حفاظ پنجره فرفورژه رفته و آن را به عنوان حفاظ پنجره فرفورژه ساختمان خود در نظر می گیرند. البته مزیت های بیشتری نیز برای حفاظ پنجره فرفورژه ثابت وجود دارد که نمی توان آنها را نادیده گرفت. علاوه بر قیمت مناسب این حفاظ پنجره فرفورژه، ساخت و نصب این نرده حفاظ آهنی نیز ساده تر از سایر انواع حفاظ پنجره فرفورژه بوده و این یک مزیت بسیار بزرگ برای آن محسوب می شود. البته نصب این حفاظ پنجره فرفورژه نیز دارای ویژگی هایی است که در صورت عدم رعایت امنیت لازم را برای پنجره خانه شما تامین نخواهد کرد.

 

حفاظ پنجره متحرک (تاشو)

 

آخرین مدل از انواع حفاظ پنجره فرفورژه که می توانیم از آن نام ببریم، حفاظ پنجره فرفورژه متحرک و یا حفاظ پنجره فرفورژه تاشو است. این نوع حفاظ پنجره فرفورژه در قسمت ورودی خانه نصب شده و به نوعی آن را حفاظ پنجره فرفورژه از داخل ساختمان نیز قلمداد می نمایند. در بسیاری از مواقع که اجازه نصب حفاظ پنجره فرفورژه در جلوی پنجره و در نمای ساختمان برای شما وجود نداشته باشد، استفاده از حفاظ پنجره فرفورژه تاشو و متحرک می تواند بهترین گزینه باشد. اشتباه نکنید. از نظر امنیتی این نوع حفاظ پنجره فرفورژه هیچ کم و کاستی از مدل های پشت پنجره نداشته و در صورت رعایت استانداردهای لازم این نوع حفاظ نیز قابلیت های بالایی برای شما خواهد داشت. البته نکته اصلی در داشتن چنین حفاظی فراموش کار نبودن شما خواهد بود. اگر حافظه خوبی نداشته و در زمان خروج از منزل بستن نرده پنجره تاشو را فراموش کنید، در واقع گویا اصلا محافظی برای پنجره خانه خود نخواهید داشت.