خبر : کاهش قیمت آهن با عرضه در بورس | صنیع سازه

کاهش قیمت آهن با عرضه در بورس

يكشنبه 26  دی 1400ساعت , 34 : 28 : 02
کاهش قیمت آهن با عرضه در بورس

بازار ارز نیز که همچنان درگیر نوسانات متعدد است متأثر از اخبار داخلی و خارجی از جمله مذاکرات وین، به طور مداوم در کانال قیمتی ۲۷ و ۲۸ هزار تومانی در رفت و برگشت است. در پایان روز گذشته نیز قیمت دلار مجددا کمی عقبگرد کرد و در بازار آزاد به قیمت ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رسید.

پس از ثبات قیمت مقاطع فولادی از ابتدای هفته جاری، روز گذشته شاهد عقبگرد مختصر قیمت‌ها در مبادی فروش بودیم به طوری که قیمت روز میلگرد تقریبا در نیمی از شرکت‌ها حدود ۵۰ الی ۲۰۰ تومان کاهش قیمت را تحربه کرد البته نیم دیگری از مبادی فروش نیز تمایلی به تغییر قیمت نداشتند و محصولات خود را با ثبات نرخ روز پیش عرضه کردند.



قیمت روز تیرآهن نوسانات متعددی را تجربه کرد به طوری که در بخش کیلوفروشی در کنار تثبیت قیمت در برخی کارخانه‌ها، شماری از مبادی فروش کاهش ۲۰۰ تومانی داشتند اما در بخش شاخه‌فروشی کاهش ۱۰ الی ۳۰ هزار تومانی این محصول مشاهده شد.



قیمت پروفیل و انواع لوله نیز مانند سایر مقاطع فولادی کاهش قیمت را تجربه کرد به طوری که حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان کاهش قیمت برای این محصولات ثبت شد. قیمت روز نبشی و ناودانی ایرانی در غالب مبادی فروش تغییر قیمت چندانی نداشت اما دو شرکت با کاهش ۵۰ الی ۱۰۰ تومانی اعلام قیمت کردند. قیمت ورق گالوانیزه، روغنی و رنگی به طور میانگین با کاهش ۱۰۰ تومانی عرضه شد همچنین قیمت ورق سیاه نیز حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان کاهش قیمت داشت.



علاوه‌بر سیگنال‌هایی که مداوم از مذاکرات برجام به بازار آهن مخابره می‌شود و همه بازارها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، علت کاهش قیمت آهن آلات در روز گذشته را می‌‍‌توان به اوضاع تالار صنعتی و میزان استقبال و رقابت مقاطع فولادی عرضه‌شده در بورس کالای روز گذشته نسبت داد.



براساس گزارش‌ها از محصولات عرضه شده در بورس کالا حدود ۱۱۸ هزار و ۱۴ تن از این میزان مورد معامله قرار گرفت و رقابت چندانی برای این محصولات شکل نگرفت. به عنوان مثال قیمت میلگرد عرضه شده حدود ۱۳ هزار و ۴۲۰ تومان ثبت شد و رقابت ۰/۲ درصدی داشت.


نظرات کاربران

  • تا به حال هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است.

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی
متن نظر
CAPTCHA Image
کد امنیتی داخل تصویر را در کادر بالا وارد نمایید.